zaterdag 11 juni 2016

                                                  Verhuizen??

 

Pfff, ik dacht er staan zoveel huizen te koop... appeltje-eitje.
Maar wat is dat moeilijk zeg. Het ene huis vind Jan leuk en ik niet... En andersom is natuurlijk ook het geval.
Zelf ben ik gek op een oud huisje, klein boerderijtje met balken en een open haard of houtkachel. Een huis waar je nog wat aan kan veranderen.
Jan houdt meer van een strakke kant en klaar woning.
2 jaar zijn we al aan het kijken. Vorig jaar zag ik mijn droomhuis, helemaal naar mijn zin. Jullie raden het al Jan vond er totaal niets aan. En dan maar weer op zoek naar het volgende huis. 2 weken geleden vonden we dan eindelijk  in Driebergen ONS droomhuis. Alletwee waren we er weg van. Dus voor de vrijdag een  afspraak gemaakt bij de makelaar. In gedachten was ik het al helemaal aan het inrichten. We wilden net naar Driebergen rijden kregen we een telefoontje van de makelaar ggrrr. het huis was verkocht. 

En nu.... hebben we een besluit genomen we blijven gewoon hier. Wat geeft dat een rust zeg. Ineens maken we weer plannen voor ons huis. Na de vakantie gaan we aan de slag we hebben er weer zin in. En ineens ga je je huis meer waarderen want wat wonen we hier mooi. En de huiskamer met die rare hoekjes waar ik niets mee kan, ach dat is gewoon een uitdaging. Wat maakt het uit dat het voor ons te groot wordt en  uit 3 verdiepingen bestaat? 





Deze foto's heb ik uit het Utrechts archief gehaald. Maar het is wel ons uitzicht. 

Tja niets veranderlijker dan een mens (een gelukkig mens)


Jan heeft in de schuur nog een apart ding gevonden wat hij weg wilde gooien. Maar ik heb het mooi nog even ingepikt kan altijd nog weg. 



Voorlopig staat het leuk zo.


Ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend

Lieve groet Anneke 

19 opmerkingen:

Unknown zei

Wat jammer dat jullie droomhuis net voor jullie neus werd verkocht.
Maar gelukkig zijn jullie nu tot een beslissing gekomen, blijven....
Dat geeft ook rust en misschien wel meer dan in een nieuw huis!
Fijn weekend!
Groetjes Gea

Unknown zei

Jammer van dat andere huis Anneke...maar misschien was dit wel nodig om de knoop door te hakken, om te blijven waar je nu woont.
Leuk weer om plannen te gaan maken..en je hebt een schitterend jaren 30 huis...met een mooi uitzicht, wat wil je nog meer...

Fijn Weekend,
Inge...my choice

Josephine zei

Jeetje Anneke dat is jammer zeg nu jullie net iets hadden gevonden
waar jullie beide enthousiast over waren, en dan vliegt het zomaar
je neus voorbij.

Misschien inderdaad de beste beslissing die jullie nu genomen hebben, en ik kan me heel goed voorstellen dat dat een heerlijke rust geeft.
En als ik de foto bekijk van jullie uitzicht, lekker blijven zitten
zou ik zeggen, dat krijg je niet snel weer zoiets, PRACHTIG!!!

Jullie kunnen nu plannetjes maken en na de vakantie aan de slag gaan, jippie.
En die rare hoekjes die je omschrijft geven vast juist veel charme waar
je iets leuks mee kan doen. Ben heel benieuwd wat jullie allemaal
gaan bedenken. En heel erg fijn te lezen dat jullie er samen echt zin in hebben.

Liefs,
Josephine

Unknown zei

Wat jammer dat het huis net voor jullie neus is weggekaapt .
Vooral omdat het naar jullie beider zin was .
Wat een prachtig uitzicht hebben jullie daar , dit is onbetaalbaar , goede beslissing om daar te blijven .
Ieder huis heeft zijn charme , ook al zijn er vele hoekjes , daar weet jij vast wel raad mee.
Mooi schaaltje trouwens
Fijne zondag
Christel , Garcya's place

It's me zei

3 verdiepingen wel groot hoor Anneke ....maar als het goed voelt zeker blijven.....fijne zondag liefs Ria x

Home and Lifestyle zei

Het heeft vast zo moeten zijn, denk ik dan maar...al was het wel erg leuk geweest wanneer jullie inspanningen van de afgelopen jaren met jullie huis in Driebergen was beloond. Maar van elk huis is iets te maken, dat zien we hier in blogland ook vaak genoeg. Ik heb zelf ook veel plannen, maar het zal wel najaar worden voordat ik er mee aan de slag kan.

Fijne zondag! Liefs, Ingrid

Anoniem zei

Misschien wel net de katalysator om de stap te zetten om 'm niet te zetten! Haha, begrijp je het nog? Maar jullie hebben een prachtige woning (ik ben dol op jaren-30 woningen: zoveel sfeer en zoveel hoekjes, hihi). En wie weet, als je niet meer zoekt, wat er op je pad komt...of niet. Dat geeft rust. In deze woning ligt jullie verleden en nu misschien ook weer de toekomst.
Anneke, aangezien je mijn posten dus niet meer ontvangt (ik zie mij ook niet in de leeslijst rechts staan): er is weer een nieuwe post van mij! Ik krijg trouwens jouw posten ook niet meer door. Waarschijnlijk heb ik té rigoureus mijn rechter kolom opgeschoond en een verkeerde Landelijk wonen geskipt, maar je staat er weer bij! Wil je gezellige verhalen en mijmerijen echt niet missen!
Fijne zondag!
Liefs, Peetje

Mirjam zei

Jeetje Anneke, wat moet dat lastig zijn zeg, om een huis te vinden dat jullie allebei helemaal mooi vinden en wat een tegenvaller dan als je eindelijk iets vindt dat aan allebei jullie wensen voldoet en dan net verkocht is. Ik kan me goed voorstellen dat het een last van je schouders is nu jullie hebben besloten te blijven waar je zit. En dan daar weer iets heel erg moois van maken. Daar krijgen jullie dan vast geen spijt van.
Succes met alle plannen, en met de uitvoering ervan... spannende tijden evengoed.
Fijn restje van de zondag nog,
liefs,
Mirjam

Home is where the heart is zei

Weet er alles van. We zochten 4 jaar geleden beiden. Beiden hadden we een droomhuis. Waar we geland zijn was t droomhuis van de man. Ik zag op de foto de keuken en had hem terstond al weggeklikt. Kijken kon geen kwaad. Bij binnenkomst was ik ook om. We wonen hier nu bijna 4 jaar en geen moment spijt.
Jullie huis is een plaatje hoor. Blij dat t jullie rust brengt.
Fijne avond
liefs Brigitte

Roelie Steinmann Photography zei

Jammer joh dat het huis net weg was. Ben benieuwd naar welk huis jullie hebben gekeken. Wij twijfelen al jaren, of we gaan verbouwen of verhuizen. Manlief wil eigenlijk allebei niet zo. Dus daar zijn wij nog zo 1,2,3 uit helaas. Maar ik zie op funda wel steeds hele mooie huizen voorbij komen bij ons in Doorn, maar ook in Driebergen. Maar ik denk dat het verbouwen wordt, uiteindelijk ;)

groetjes Roelie

lia zei

Je hebt altijd iets in gedachten waar je zou willen wonen.
En wat jammer dat het dan weg is. Mijn zoon heeft huis gezien waar hij zou willen wonen, omdat hij juist groter wil. Maar deze week moet dan wel eerst zijn huis in de verkoop. Want twee huizen is nu ook niet ideaal.
Maar weer afwachten.
Maar dat ding uit de schuur is wel een leuk ding.
Fijn dat jullie nu de rust hebben gevonden in je hoofd.

Liefs lia

van alles wat in huis en tuin. zei

Wel jammer dat het huis net weg was zeg! Eindelijk iets dat je beiden lek vond...
Aan de andere kant is wonen in een huis dat misschien wat te groot is, maar waar je mooie herinneringen hebt ook weer fijn!
Zo leuk om plannen te maken voor het huis waar je nu woont!
En als dat alles je rust geeft....ook fijn!

groetjes Trijnie
(p.s.ik vind de letters nu wat lastig lezen)

het moonhuis zei

Jullie wonen daar toch prachtig Anneke, je hebt een beter uitzicht dan ik hoor, Plannen maken voor je huis is toch ook weer leuk en inderdaad zal het vast goed voelen, al die stress pffff!

Liefs Monica

Unknown zei

Soms is het idd goed om weer te kijken wat je hebt.. en hoe je het weer naar je zin kunt maken. Hoop dat het rust geeft en ben benieuwd wat jullie plannen zijn.. veel suc6! Je uitzicht is in iedergeval erg mooi!
Groet, Leonie

Judith zei

Ik geloof goed dat jullie flink baalde toen het huis voor jullie neus werd verkocht, maar zou het dan niet gewoon zo hebben moeten zijn?!

Fijn dat jullie nu zoveel rust en geluk gevonden hebben vanwege het besluit om gewoon te blijven wonen en te gaan investeren in jullie eigen geliefde stek!

Fijne week, liefs Judith

Unknown zei

It is ment to be.....
Met zo'n uitzicht en een kamer met veel hoekjes (om leuk te stylen al is het een uitdaging) zou ik me er maar gauw bij neerleggen; luxe probleem toch? Nog bedankt voor je leuke reactie op mijn blog. En al wonen wij dan inderdaad mooi landelijk, een jaren 30 woning met zo'n uitzicht..... ik vind het prachtig!! Fijn nieuwe plannen maken: ook niet verkeerd. (en die schaal is toch te leuk?!)
Groetjes Marry (marrythuis)

Janny zei

Ach ja...dat hadden wij ook, toen we naar een huis gingen kijken destijds. Achteraf was ik blij want uiteindelijk is dit een veel beter huis op een veel mooiere plek.
En ik kan me voorstellen dat het rust geeft als je weet dat je blijft wonen. Dan kun je je energie in het huis zelf stoppen om dingen te veranderen die je nog wilt.
Liefs,
Janny

Pauline Kick, Logement it Foarhûs zei

Heerlijk om tot de ontdekking te komen dat je al in je droomhuis woont. Gewoon lekker blijven genieten en zo te zien aan het uitzicht, een prachtige plek. groet Pauline

Bibi zei

Wij hebben precies hetzelfde mee gemaakt! Ik zag het daarna als uitdaging om alle kamers stuk voor stuk opnieuw in te richten.. We hebben een totaal ander huis nu echt heel leuk! Bijkomend voordeel, we hoeven onze leuke buren niet te missen!