zaterdag 14 november 2015

Allereerst wil ik een kaarsje branden voor alle slachtoffers die de vreselijke terroristische daad niet overleefd hebben. Wat  een groot verdriet voor alle nabestaanden. Ik zat vanmorgen verbijsterd te kijken naar de vreselijke beelden.



'
Ik had grote twijfels of ik wel een post zou plaatsen vandaag. Is het wel gepast? lekker belangrijk die sfeerfoto's van mij die ik wil laten zien. Maar ik doe het toch omdat ik het belangrijk vind dat we gewoon doorgaan.
Gisteren mailde Benita van De Wemelaer me dat er een stukje over mijn huis in De Wemelaer stond. Ik was daar best wel trots op.  Ik wil dan ook iedereen bedanken voor de lieve reacties

die ik heb mogen ontvangen.
Van de week ben ik ook nog even bezig geweest in huis. Hebben jullie dat ook dat als de zon door de ramen schijnt je ineens ziet hoe je ramen er uitzien. Dus ik ben lekker aan het soppen geweest en weer even wat veranderd in huis.






                        Dit is een stukje van de voorkamer (even mijn schone ramen laten zien)


                                                        En hier een stukje van de achterkamer.
                                                        Onze poes Gikje wilde  er perse ook op.

Naast de bank staat dit tafeltje. Wij hebben hem zo gekocht met de blokjes onder de poten.
Die blokjes zitten echt muurvast je moet een sterke jongen zijn om die er schadeloos  onderuit te krijgen. Maar de hoogte is prima dus we laten het zo zitten. (Een tafeltje met een verhaal)


Ik heb nu de trog met afwerpstangen en de ons zo bekende takken op tafel staan,


En dan iets waar ik zo van baal de kleur van de wand zien jullie het verschil? het is dezelfde kleur als bij de bank. Maar wat ik ook probeer zowel de muur als de kast krijg ik er maar niet mooi op. 
ggrrr. Ook op de foto van De Wemelaer is die niet goed in beeld. Mijn schuld hoor want ik heb hem zelf gemaakt. Maar leuk is het niet.
Ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend. En heet de nieuwe volgers welkom fijn dat jullie je aangemeld hebben. 

Liefs Anneke 

24 opmerkingen:

Anoniem zei

Anneke, mooie sfeerfoto's!! Fijn weekend!!

Ivy zei

Er zal nog lang (na)gepraat worden over de afgrijselijke acties in Parijs van gisteren, maar of er een oplossing komt....... Vreselijk allemaal.

Leuk tafeltje, heel origineel ook, ik denk niet dat er anderen zijn met ook zulke pootjes onder hun tafeltje, haha.
Ik vind het net als jij moeilijk om kleuren goed op de foto te krijgen, heb onvoldoende verstand van fotograferen, denk ik. Desondanks vind ik het erg sfeervol bij jou.
Ik zal eens even kijken naar 'jouw' artikel, altijd leuk iets extra's over/van een mede-blogster te lezen.

Een fijne en vredige week gewenst.
Warme groet,
Gerda

Anoniem zei

Ja, ik heb een halve nacht geluisterd naar de radio. Vlak voor dat ik naar bed ging kwamen de eerste berichten binnen.
Het is verschrikkelijk.
Je hebt leuke hoekjes in huis, Anneke!
Leuk je reportage bij de Weamelaar.
En die laatste foto kan ook door lichtinval komen.
Fijne weekwisseling.

Liefs, Gerry

Easyliving zei

Ja Anneke,het is ook verschrikkelijk wat hier gebeurd is. En goed om juist ook hier bij stil te staan.......

Ik zie dat je een geweldig leuke bank hebt!! Waar komt deze vandaan? Super mooi model!!

Fijn weekend, liefs Dinka

It's me zei

Ja vreselijk......te erg ...mijn gedachten zijn voor Frankrijk...💙❤️.....vind je muurkandelaar mooi!!...liefs Ria x

Home and Lifestyle zei

Het is verschrikkelijk wat er in Parijs is gebeurd. Je snapt gewoon niet dat er mensen zijn die tot zulke wrede daden kunnen komen. Te gruwelijk voor woorden!

Ik heb je verslag met plezier gelezen. Het reageren ging niet helemaal vlekkeloos, maar ach...beter te vaak dan helemaal niets ;-). Fotograferen in huis is best lastig, zeker als het buiten donker en grijs is.

Fijn weekend, Anneke. Liefs, Ingrid

Josephine zei

Het is zeker te gruwelijk voor woorden wat
er allemaal gebeurt is in Frankrijk.
Gisteravond en vannacht heb ik nog lang naar
de ontwikkelingen gekeken en had vannacht ook
een angstige droom daarover. Het is gewoon niet
te bevatten dat er zulke mensen bestaan.
Een beangstigende ontwikkeling in de wereld momenteel.

Je tafeltje met die schattige blokpootjes vind ik
juist heel erg mooi, staat ook perfect bij het geheel.
Leuk dat je wat hoekjes van jullie gezellige interieur laat zien,
en inderdaad heel herkenbaar de vieze ramen, maar zelf wacht ik
nog even nu er velen dagen met regen voorspeld worden.

Wens je een heel fijn weekend Anneke,

liefs,
Josephine

lia zei

Ik zat met dezelfde gedachten als jij. Juist toen het nieuws doorkwam gisteravond wilde ik net op publiceren drukken.
Heb nu net toch maar de post geplaatst, want we moeten ons ook niet gek laten maken. Maar het is echt verschrikkelijk.
Heb je post nog niet gezien bij de wemelaer, maar ga nu meteen kijken.
En ik heb het idee dat jij binnen flitst met je camera, of toch niet?

Fijn weekend
Liefs Lia

Coby Breitner zei

Goeiemorgen Anneke, ook ik had de wemelaer al gelezen maar geen tijd op dat moment om complimenten uit te delen uhhh schrijven. Staat er allemaal prachtig op toch. Ik vind je kandelaar geweldig. Nog een goeie week en dan hoop ik mijn kamer ook helemaal in deze stijl te hebben. Heb net de bon bij Patricia gewonnen dus ik mag nog wat leuks gaan uitzoeken.
En wat er vrijdag allemaal gebeurd is is vreselijk, denken en stilstaan erbij doen we toch wel.
Groetjes Coby (IG cbcosycot)

Unknown zei

Er bestaat geen woord voor , hoe verschrikkelijk dit is ,het moest je kind, je zus ,of broer maar zijn .
Ik kan het ook niet uit mijn hoofd krijgen .

Ik heb het gezien de photo-diary bij de wemelaer , heel leuk om te zien en te lezen .
Mooie sfeer zet je neer , en met schone ramen ;))))
Fijne zondag
Christel , Garcya's place

annet lugtenburg zei

Wat een mooie fotodiary!! Heel mooi. Je huis is een plaatje.

De gebeurtenissen in Parijs zijn verschrikkelijk. Niet te bevatten. Ik ben er ook steeds mee bezig.

Groetjes Annet.

Op IG : landelijke_woonstijl_by _annet

het moonhuis zei

Erg is het toch hè, wat er in Parijs is gebeurd. Zo eng :-(
Ik heb je dairy gelezen en dat heb je leuk gedaan met veel foto's van jullie interieur.
Jullie zitten toch prima daar, hartstikke leuk huis! Mijn ramen zijn niet schoon, maar dat zie je toch niet met dit weer vandaag, ik blijf lekker binnen.
Fijne zondag!!

Liefs Monica

Unknown zei

Wat heb je het toch prachtig in huis!
Ik wist niet dat je een photodiary had bij de wemelaer.
Dan ga ik het eens snel opzoeken. Altijd leuk om te lezen.

Groetjes Anita

Marjonel M zei

Hele mooie dairy en heb met veel plezier gelezen,heel sfeervol allemaal.

Ik heb ook met afschuw en een knoop in de maag gekeken naar het nieuws.

Fijne dag!
Marjonel

What's in a day zei

Ondanks alle nare berichten klampen we ons nu juist vast aan positieve dingen.
Het lezen van een mooie post leert ook datwemogen genieten, misschien wel meer dan ooit.
Je huis is zo gezellig!! Ik heb je photodiary gelezen, heel leuk!!

Liefs Eefie

Anoniem zei

Ik ben verliefd op je raampartij, zo mooi met dat glas-in-lood! Geeft meteen die heerlijke sfeer waar ik zo van hou...Ik ga straks even kijken bij je photodiary, zal vast heel mooi zijn, dus lekker genieten!
Verschrikkelijk wat daar in Parijs is gebeurd...geen woorden voor, alleen stil van ontzetting...En dat zo'n drie uur rijden van ons vandaan...Hoe dichtbij kan het komen...? Mijn gedachten zijn bij alle onschuldige slachtoffers en hun nabestaanden...

Nog een fijne zondag.
Liefs, Peetje

Mirjam zei

Te triest is het, wat er in Parijs is gebeurd.
Maar je hebt gelijk, we moeten wel door.
Je stukje in De Wemelaer heb ik nog niet gelezen, ga ik heel snel even doen.
Heerlijk bij je in huis, en binnen foto's maken in deze tijd van het jaar is echt bijna niet te doen.
Fijne avond,
liefs,
Mirjam

Marjan zei

Heb je dairy nog niet gelezen. Ga dat morgen lekker even op mijn gemak doen.

Hier zijn de ramen niet schoon maar dat zie je met dit weer toch niet...
Komt omdat ik al s morgens vroeg de kaarsen aandoe en pas s avonds bij het naar bed gaan weer uitdoe ;)

liefs, Marjan

van alles wat in huis en tuin. zei

Mijn broer was 2 weken geleden op dezelfde plek met vrouw en dochters......dan realiseer je je wel dat het een ieder kan overkomen!
Wat kun je je soms lamgeslagen voelen bij het kijken naar het nieuws en dan het gevoel hebben: doet het er toe dat ik met triviale dingen bezig ben. Ja, dat is goed, goed dat we onze gewone dingen doen zonder te vergeten wat daar is gebeurt natuurlijk.
En natuurlijk kun je dan genieten van mooie, schone ramen! En lachen en genieten.....laten we dat vooral blijven doen!

groet Trijnie (wiens ramen hoognodig ook zo'n beurt nodig hebben!)

Janny zei

Ja, het laat me ook maar los, die gebeurtenissen in Parijs. Ik ben zo bang dat dit maar een voorbode is van wat ons in de toekomst te wachten staat! Maar je hebt gelijk: het is belangrijk dat we gewoon doorgaan en ons niet bang laten maken.
Heerlijk huis heb je toch: ik heb de reportage in de Wemelaer gelezen en vond het echt leuk.
Liefs,
Janny

G-STYLE zei

Hallo Anneke, nu pas lees ik je post. Leuk dat je een reactie op mijn blog achter liet,
daardoor kom ik ook hier weer even terecht…. Het is rustig in blogland, fijn dat jij toch
blijft posten.
Ik heb gelijk even he verslag van je week gelezen op de blog van De Wemelaer.
Erg leuk geworden , mooi om de leuke hoekjes in je huis er bij te zien.
Ik vind het tafeltje en de gedraaide poot ook erg leuke aanwinsten trouwens.

Ik wens je een fijn weekend verder en tot de volgende keer,
hartelijke groet Gea

landelijke brocante stijl zei

Mooie commentaar Anneke! Toch mogen we niet in een hoekje kruipen!

Prachtige foto's op jouw blog. Jouw huis straalt een gezellige sfeer uit. Wij houden van een landelijke brocante stijl. Afgelopen zomer hebben we ons interieur grondig veranderd. Sinds enkele weken hou ik hierover ook een blog bij. Als ik jouw blog bekijk, heb ik nog wel wat te leren. :-)

Unknown zei

Wat leuk je blog op de wemelear; ben alle posts aan het nalezen dus heb nog wat tegoed!
Blij dat je sfeerfoto's hebt gepost maar begrijp je dubbele gevoel van dat moment wel..
Fijne dag vandaag en liefs, Lydia

Onder de rieten kap zei

Wat leuk dat je op de Wemelaer staat, die ga ik zo ook nog even lezen, wat ziet je huis er prachtig uit, zo warm en sfeervol!
Liefs, Yvonne