vrijdag 3 april 2015

Kast

Allereerst wil ik jullie hartelijk bedanken voor de lieve reacties en het meedenken over wel of niet een geverfde kast.Vooral ook de anonieme reacties vond ik erg leuk. Soms heeft een mens even een duwtje in de rug nodig en ik moet zeggen dat hebben jullie gedaan. Wat een werk hebben we aan de kast gehad pff. Schuren en omdat hij echt vol met gaatjes van de houtwurm zat moest de kast geplamuurd worden. weer schuren. Maar het is gelukt. We hebben hem eerst in de witte verf gezet. En toen de laag gritti van CC erover. En toen heb ik hem op sommige plekken wat doorgeschuurd om een verouderd effect te krijgen. In het echt is de kast veel donkerder en mijn muren grijsgroen. Maar ja foto's maken is helaas niet mijn ding.

                                                                En zo is die geworden.



                                                   Wat een verschil met hoe die was he?






                                                   En omdat ik er zo trots op ben nog een.

           
                   Op het tafeltje ernaast had ik nog een kandelaar staan maar dat werd toch wat teveel
                                       dus laat ik alleen de pot staan, dat vind ik net  iets rustiger.

Jan vind de kast helemaal geweldig en vind het nu wel een goed idee om mijn bruine meubels te schuren. We gaan volgende week beginnen met de salontafel. Joepie.

En heb ik ook een excuus om weer eens langs Esatto te rijden om wat advies voor de kleur.
Want de kleur van mijn ladder die wil ik graag benaderen

dat vergrijsde dat vind ik mooi.
Dus wordt vervolgd. 

Ik wens jullie allemaal een heerlijk weekend.
Lieve groet Anneke 

31 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Wat is de kringloopkast mooi geworden, Anneke! Goed van je dat je toch de stap hebt gezet. Het was een flinke klus, maar jullie hebben absoluut eer van jullie werk.

Ik wil de witte broodkast in de kamer ook al heel lang verven, maar naast het verzet van hier thuis zit ik ook nog erg te dubben over de kleur.

Fijn paasweekend! Liefs, Ingrid

Anoniem zei

Wat een mooie kast is het geworden! Hele mooie kleur ook. En dan hebben jullie nu dus de smaak te pakken, hihi. Leef je lekker uit. En de houtkleur van de ladder is idd heel mooi...
Fijne Paasdagen!
Liefs, Peetje

Ivy zei

In één woord 'prachtig', Anneke, wat hebben jullie een eer van je werk.
Gelukkig voor je is je man er na dit resultaat anders over gaan denken en kan het grote verffestijn beginnen :-) Alleen dat schuren hè....
Goede Paasdagen, warme groet,
Liet

Unknown zei

Wat is die mooi geworden zeg echt super goed gelukt.

Leuk dat je man om is en de andere meubels nu ook mogen :-)

Fijn paas weekend,

Saskia

What's in a day zei

Wat is hij mooi geworden Anneke, helemaal een goede keus hoor, het staat prachtig!!!
Wat leuk dat je man om is wat betreft meubels schuren...wordt vervolg dus!


Mooie paasdagen,
Lieve groet, Eefie
whats-inaday.blogspot.nl

Unknown zei

Wat een mooie kast is het geworden...nu heb je de smaak te pakken...leuk hoor!
Ben benieuwd wat je van de tafel gaat maken.
Fijne Paasdagen

Groetjes,
Inge, my choice

Easyliving zei

Zo Anneke, wat is hij mooi geworden....het werk mag je bij deze vergeten! Het was de moeite waard!
Fijn dat je man er ook blij mee is en het zelfs ziet zitten aan de salontafel te beginnen. Leuk! Ben benieuwd!

Liefs Dinka

Janny zei

Ha...zie je wel!
Die mannen moeten eerst zien hoe iets uitvalt voordat ze overtuigd zijn. Hier net zo.
Prachtig is de kast geworden en de andere kast kon zo mooi gespaard blijven :-)
Geniet van je "nieuwe" aanwinst!
Liefs,
Janny

Paintings by Louise, Maison Louise zei

Zo te lezen is het even een klus geweest, maar het resultaat mag er wezen, de kast is prachtig geworden.

Fijne paasdagen en lieve groet,

Loes

Unknown zei

De kast is echt heel mooi geworden! Het is ook een heel mooi model. Om de meubels zo'n mooie metamorfose te geven werkt verslavend hè....:))
Fijne paasdagen!

Groetjes Anita

Tussen Wal en Schip zei

Je kast is schitterend geworden! Wat leuk dat hij nu ook om is, ik zou zeggen, maak er gebruik van en leef je uit Anneke ;-) ik ben benieuwd.

Wens je goede Paasdagen.
liefs Alberta

Brenda zei

Super mooi is de kast geworden, succes met de andere meubels.
Fijne paasdagen
Groetjes Brenda

Roelie Steinmann Photography zei

Je kast is echt prachtig geworden, goed dat je het hebt gedaan. Binnenkort wil ik ook bij essato langs gaan, heb er nu zulke leuke dingen van gezien en gehoord. Ook wil ik met loogbeits aan de gang. Onze tafel wil ik juist donkerbruin maken. Zo zie je maar.

Gezellige paasdagen, Roelie

Unknown zei

Prachtig geworden zeg.
Echt een mooi exemplaar,succes met de andere meubels; benieuwd naar het resultaat!
Fijne dagen! Lydia

van alles wat in huis en tuin. zei

Wat heerlijk dat je man nu ook de smaak te pakken heeft! Maar dat is ook geen wonder: hij is prachtig geworden!
Fijne paasdagen!

groet Trijnie

Huize Vizzini zei

De kast is mooi geworden. Succes met de rest van je meubels. Carla kan je daar goed advies bij geven.
Liefs Patricia.

Unknown zei

Anneke , jouw kast is echt super geworden. Echt de moeite om het te proberen , ook de kleur is goed gekozen .dat jouw man nu overtuigd is ,is mooi meegenomen .
Fijn paasweekend
Groetjes
Christel , Garcyasplace.

lia zei

Je kast is echt een plaatje geworden Anneke.
En met je salontafel komt het vast ook goed.

Fijn weekend
Liefs Lia

It's me zei

En dan neem je het bakje en de kandelaar de volgende keer mee ....hihihihihi...dan herken ik je vast wel...zo erg ikke...ben ook jezelf even niet geloof ik...komt goed ooit...ik ga je nooit meer vergeten....leuk hoor Esatto als je nou op donderdag of vrijdag een keer gaat...kan ik het je mee....gezellig...liefs Ria...fijne Pasen jullie samen ...x!

Bij Guusje Thuis zei

Zo Anneke, die kast is echt mooi geworden. Goede keuze!

Fijne paasdagen!

het moonhuis zei

Mooi hoor Anneke, een oude kast kan echt weer een plaatje worden na een verfbeurt. Succes met je salontafel en een fijn paasweekend!!

Liefs Monica

Fred zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Fred zei

Hoi Anneke, mooi hoor!!! Mag je trots op zijn. En staat ook mooi in jouw woonkamer, zo te zien. Jan is hier vast ook blij mee. Groet, ook een fijn weekend.

Josephine zei

Ohhh geweldig Anneke, het is een
JUWEEL geworden. En heerlijk dat je
lief het nu ook helemaal ziet
zitten. Dat gaat dus heerlijk
klussen worden.
Gezellige kamer hebben jullie
en het straalt een heerlijke
rustige sfeer uit.

Succes met de nieuwe schilder
klusjes, en geniet van gezellige
Paasdagen.......

Liefs,
Josephine

Landelijk at Home zei

Wauw super mooi !!

Unknown zei

Wat een make over Anneke, de kast is prachtig geworden. Een aanwinst voor je kamer.
Fijne paasdagen. Groetjes, Nancy

Marjonel M zei

Prachtig geworden Anneke, je hebt de smaak te pakken.

Fijne paasdagen.
Liefs, Marjonel

Unknown zei

Je kast is prachtig geworden Anneke! Zo kom je van het een in het ander. Leuk he dat je het zo op ziet knappen?
Goed paasweekend hoor, geniet ervan.

Liefs, Diane

IS Interieur Styling zei

Hoi Anneke

Wauw wat een mooie kast is het geworden. Ik denk dat je elke keer als je ernaar kijkt blij bent, geniet ervan.
Fijne paas dagen.
Lieve groet Ingrid

Onder de rieten kap zei

Je hebt eer van je werk, wat is die kast prachtig geworden, nu ik het bij jou zie durf ik het straks zelf ook wat beter om mijn kast aan te pakken hihi!
Veel liefs, Yvonne

eigen thuis zei

Hij is prachtig geworden Anneke! Wat een verschil maakt een lik verf dan hè.

Liefs Gonda