woensdag 4 september 2013

GENIETEN


Ik kan zo genieten van al jullie mooie blogs,  zo knap zoals jullie de juiste sfeer in huis weten te brengen. En regelmatig zie ik de mooiste tuinen aan mij voorbijtrekken. Wat leer ik veel van jullie.  Dan denk ik wauw dat wil ik ook. Maar helaas mijn tuin is een postzegel en mijn voortuin al net zo.  Ik weet het ik heb er meer over geschreven. Maar  zelf  zou ik ook  graag veranderingen willen aanbrengen. Maar ik zit vast, vast aan mijn gevoel van vroeger.  Doorleefde meubels heb ik ook,  maar helaas  niet de juiste kleur.  Ik zou mijn tafels ook heel graag wat lichter willen hebben. Ik was in een winkel  en die kwamen met het idee de meubels te zandstralen. Maar ik heb een echte antieke tafel uit begin 1800 geërfd die laat ik toch niet zandstralen? En daar begint de ellende al hi hi,  die tafel is vrij donker van kleur.  Maar ondanks de kleur is hij me zo dierbaar.  En van dezelfde persoon (waar ik zo ontzettend veel van gehouden heb) erfde ik  later ook  de eethoek. Die eettafel zou ik wel kunnen laten zandstralen maar dan is het geen éénheid meer.  Ja de stoelen wil  ik vervangen voor Hoffz stoelen die wil ik dan in een mooie lichte grijze kleur hebben. Dat toont dan ook meteen wat lichter.  Snappen jullie mijn dilemma of ben ik te emotioneel? Zeggen jullie het maar... Ik merk wel dat door het bloggen, veel personen mij dierbaar geworden zijn. Je leert elkaar steeds beter kennen en wat zo leuk is dat veel dezelfde mensen reageren op mijn blog.   Dat waardeer ik zo. Dat moest me even van hart.

 
Ik wens jullie allemaal een zonnig weekend toe. Liefs Anneke

Ik zie tot mijn blijdschap dat ik al over de honderd volgers heb.  Welkom op mijn blog/

39 opmerkingen:

Coby zei

Hoi hoi, mooie woorden Anneke, wij hebben ook alles donker gehad en er zitten ook erfstukken tussen maar ik ben heel blij dat we het allemaal wit (niet spierwit hoor) hebben gemaakt. Alles is licht en een geheel. Het is heel persoonlijk en een keus die jij alleen kan maken.
Hou ons op de hoogte, je eettafel vind ik wel geweldig van kleur een mooie lichte loper erop misschien ;-).

lieve groetjes Coby

Landelijk at Home zei

Hoi Anneke,

Ik begrijp je dilemma en het is ook een ander verhaal als het een erfstuk is. Dat is toch wel anders als een meubelstuk uit de winkel.
Ik heb pas een mooie oude antieke kast geschilderd voor een klant. Met zo'n grote kuif erop. De kast was prachtig (ook een erfstuk) alleen de kleur (notenhout) was niet meer van deze tijd. Dat vind ik maar dat vond de klant ook. De kast zal er na de schilderbeurt prachtig uit en de klant kon er weer jaren tegenaan kijken.
Ik vind het persoonlijk juist bijzonder dat je de kast met de details in zijn waard laat, maar weer een nieuw leven geeft waardoor hij weer jaren meekan.
De kast blijft de kast, ook al is het een ander kleurtje geworden. Maar zo denk ik er over, ik begrijp ook goed dat het een lastige keuze is.
Misschien komt er straks een tijd dat je je er wel overheen kan zetten en je de stap aandurft ;)

Groetjes Wilianne

Unknown zei

Hoi Anneke,

Wat een mooie post heb je geplaatst.
Maar heb je het over de tafel van de vorige post, waar het cadeautje op ligt....
Daar zou ik niets aan doen, misschien met nieuwe stoelen, zoals je zegt, maak je er een andere set van.
Het hout van de tafel vind ik heel mooi doorleefd.
je tuin heb ik wel eens gezien op je blog, en die vind ik heel sfeervol, ik zeg eerlijk, ik vind mijn tuin te groot, dat is ook niet alles hoor, een grote tuin, zoveel onderhoud, een kleine tuin kan net zo sfeervol zijn als een grote tuin.
ik lees altijd met plezier je posten, en je foto's vind ik ook altijd leuk.
Geniet morgen van een zomerse dag.

Groetjes,
Inge, my choice

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

hoi hoi heerlijk weer terug te zijn in blogland en wat heb ik genoten om al je plaatjes van je posten te zien je nieuwe aankopen wauwwww en je tafel meid lekker zo laten hoor hij is prachtigggg lekker landelijker kan het niet hoor vind gevoel erg belangrijk je moet je wel thuis voelen in je huis en trends zijn leuk maar ook erg vluchtig voor je het weet is het voorbij ...die tafel blijft altijd in lekker van genieten hoor .....wens je een fijne week lieve groet rosita....

Anoniem zei

Hoi Anneke,
Ik denk niet dat je te emotioneel bent. Ik denk wel dat je je eigen gevoel moet volgen.
Zelf heb ik altijd dat ik zoveel mooie dingen voorbij zie komen, waarvan als ik het goed bekijk, ook een heleboel dingen zijn die ik niet kan verwezenlijken, maar in het zien er wel van geniet.
En de verscheidenheid van hoe wij allemaal wonen vind ik ook leuk. Maar ik maak wel mijn eigen huis met mijn mogelijkheden.
Die tafel van jou is zo mooi oud en doorleefd, daar zou ik niets aan doen. Hoogstens nieuwe stoelen zoals jezelf al zegt.
En je tuin vind ik heel sfeervol.
Je moet gewoon in jouw smaak je huis inrichten, daarbij kun je inspiratie via blogs opdoen, maar toch blijft het telkens jouw keus en dat is ook mooi omdat we allemaal unieke mensen zijn en zo van elkaar mogen genieten.
Volg je hart!

Liefs, Gerry

lia zei

Wat een lieve post van je Anneke.
Maar weet je, je moet gewoon doen waar jij je lekker bij voelt. En het hoeft heus niet allemaal van hetzelfde te zijn hoor. Dus antiek zou ik zeker voorzichtig mee zijn.
Heb je toen bij de on route niet iets gehad aan het plan van Carola van hoffz.
En je tuin was erg gezellig hoor...

It's me zei

Nou wat lieffff...ja je krijgt toch een soort van band met elkaar met bloggen ik vind het nog steeds heel leuk om te doen...alhoewel reageren niet altijd lukt bij iedereen...ik probeer altijd zoveel mogelijk te verdelen...maar bij sommige laat ik altijd wat achter...liefs Ria...x!

Unknown zei

wat een lieve post Anneke!

Ik kan alleen maar zeggen; blijf bij je eigen gevoel. Zelf weet je het best wat voor jou goed voelt om te doen of te laten :-)

Liefs, Debby

Martine zei

Wat een mooie, lieve post heb je geschreven. Ik geniet ook altijd erg van jouw posten.
De tafel, tja dat vind ik lastig en ook erg persoonlijk. Ik zou hem denk ik niet zo snel laten zandstralen of verven. Met antiek zou ik daar ook heel voorzichtig mee zijn.
Ik vind het juist wel mooi als je verschillende houtkleuren hebt, dan wordt het niet zo toonzaalachtig :)
Ik kan alleen maar zeggen : blijf bij je gevoel en doe waar jij je het prettigst bij voelt.
Een hele zonnige dag, liefs Martine

THE BLACK BARN zei

Lieve Anneke, volg je hart dan doe je niks fout!
Jouw keuze is jou stijl.

Ik vind het leuk je te hebben ontmoet in blogland.

Ik zie wel wat je het wordt met je meubels.Ik ben benieuwd!

fijne dag,

Miranda


lia zei

Wat ik gezien heb, was ook allemaal heel sfeervol hoor Anneke, dus ga niet twijfelen. Blijf bij jezelf en laat je niet meeslepen met wat anderen allemaal doen.
Jose vertelde eens dat je een lieve vrouw met een warm hart was, en dat zie je vast terug in je huis.

Fijne dag
Liefs Lia

Mirjam zei

Hoi Anneke,
Ik sluit me helemaal bij de meeste reacties hierboven aan. Doe waar jij je lekker bij voelt. En zo mooi als antiek gecombineerd kan worden met modern, zo mooi kan het ook samen met brocante of landelijk stoer. Zelf heb ik een heel oud tafeltje, nog van de opa van mijn moeder, gebleekt. Ik vind het daardoor nog mooier geworden en toch blijft het hetzelfde tafeltje. Maar als je deze mooie erfstukken wilt laten zoals ze zijn, moet je dat zeker doen. Je eigen gevoel is het belangrijkste...
Ik wens je een heerlijke donderdag,
Lieve groet,
Mirjam

Dineke@esatto zei

Wat een lieve post!! En wat ben je heerlijk eerlijk..;-))
Ik begrijp wat je bedoelt hoor!
Je wilt graag alles bijpassend en in dezelfde stijl maar bent ook gehecht aan meubels die misschien niet precies passen, maar die je toch niet wilt veranderen...
Ik zou het lekker zo laten Anneke, dan maar niet passend...ze horen gewoon bij jouw en dat maakt jouw huis, ook echt Jouw huis..(als je snapt wat ik bedoel)!

Ik kijk iig graag bij je binnen en vind je een prachtig mens!

Lieve groet,

Dineke

Lilablu Brocante / LilaDoux Bakwaren/Tina zei

Och Anneke, je hoeft toch niet te twijfelen........Jouw inrichting is persoonlijk en vol liefdevolle herinneringen, dan is het toch helemaal perfekt......het gaat erom dat je een veilig, warm thuis hebt en als ik zo tussen de regels doorlees dan zit dat helemaal goed. En die postzegel voor en achtertuin doe ik gezellig met je mee..........het is misschien dan een kleine tuin maar als het een balkon zou zijn zou het toch een immens balkon zijn........hihihihi
Liefs,
Tina

Huiz&zo zei

Hoi Anneke,

Ik snap je dilemma. Je wilt zoiets dierbaars gewoon in dezelfde staat houden. Ik zou er gewoon nog even goed over nadenken, want het kan altijd nog.

Groetjes!

It Is The way of life zei

Hoi Anneke
Wat een leuke en lieve post ik snap je wel , we zien heel veel leuke blogs voorbij komen en worden er door inspireert ook ik ben een paar jaar geleden begonnen om mijn meubels een kleurtje te geven en met wat andere spulletjes zo hier en daar breng je toch je eigen sfeertje in huis .Maar we moeten niet allemaal het zelfde willen en blijf bij je eigen gevoel en geniet van je mooie spullen want door kleine veranderingen maak je soms een mooi geheel !
Liefs Ida

het moonhuis zei

Moeilijk he? De reacties zijn ook allemaal weer verschillend.
Ik vind zandstralen wel een goede tip hoor, dan is het nog steeds een meubel waar je het hout van ziet, dat vind ik niet zonde van zo'n meubel, verven is veel heftiger natuurlijk.
Je moet doen waar je je happy bij voelt, de eettafel vind ik trouwens wel mooi hoor, zoals ie nu is.
Ik heb die buikkast die bij mijn eethoek staat, ook gekregen uit een erfenis. Die heb ik toen meteen wit geschilderd en is nu al een poosje zwart, ik weet zeker, als oma m zou zien, dan zou ze hem prachtig vinden. Die kast is volgens mij niet antiek, maar wel heel oud.
Hij staat trouwens op de voorpagina van de nieuwste WLS Whaaaaa, ik wacht op de postbode ;-)

Een lieve post Anneke, hopelijk heb je wat aan de reacties van de andere blogsters.

Liefs Monica

Corine(THUIS) zei

Dat is zo leuk aan bloggen, je kunt elkaar inspireren maar tegelijk mag je ook gewoon bij jezelf blijven..
Zolang je twijfelt over een metamorfose voor je erfstukken zou ik het niet doen, je kunt niet terug. Maar als je ziet dat en oud stuk ook op een andere manier je interieur kan verfraaien dan is het een optie :-)
Wees maar gewoon blij met het heerlijke thuisgevoel dat ook jouw huis uitstraalt!

SOBERenSTIJL zei

Ik sluit me helemaal aan bij de andere bloggers, doe wat je gevoel je ingeeft en wat bij je past.
Ik vind de tafel mooi zo.


Liefs, Dorine

Athomebymy zei

Hej Anneke ,
Bij het lezen van je post dacht ik effe van (heu) heb ik het verkeerde Anneke voor , en ik ben eens terug gaan kijken ,, ik vind die tafel héél erg mooi en met een andere stoel erbij is die helemaal up-to-date ,ik zie dat jij een prachtige parket hebt liggen en je gordijnen zoooo mooi je potten op de vensterbank prachtig ,,, het is gewoon héél erg mooi bij jou ,,, dat is net zo leuk niet helemaal in het rijtje lopen maar je eigen ding je eigen hart volgen en dat nog mooier maken met de juiste bijpassende accesoires ,,,, jij moet niet twijfelen hoor , laat die emotionele waarde maar goed in je hartje en in je huisje toen !

Liefs Petra

Unknown zei

hoi anneke, il begrijp je dilemma heel erg goed! ik zit zelf ook in een impasse, wil verandering in mn kamer maar vind tegelijkertijd ieder meubelstuk prachtig met veel herinneringen. succes met je beslissing

Bonjade zei

Oh lieve Anneke....vind je tafel juist prachtig.....dat prachtige stoere hout.....
Maar kan me voorstellen dat je eens wat anders wilt.....
Zandstralen geeft misschien wel een prachtig effect, ken het eigenlijk niet.......het blijft dan nog steeds DIE dierbare tafel.

Juist mooi erfstukken in je huis. Dat maakt je huis juist je thuis, want elk stuk heeft zijn eigen verhaal.

Wij hebben ook een kleine tuin.
Tja heeft voors en tegens.....

Hoe dan ook.
Geniet enorm van je posten en van je heerlijke huis.

Liefs

my way of living zei

Ja moeilijk hé .
Vooral als je aan spullen gehecht ben.
Maar soms kan het wel mooier worden als je b.v. zandstraalt.
Dan heb je je tafel nog wel maar misschien wel veel mooier.
Misschien moet je gewoon proberen kan altijd weer donker gemaakt worden.

gr. Anita

Marjonel M zei

Lieve Anneke, ik zou de tafel gewoon laten voor wat die is, als je twijfelt moet je het vooral niet doen.

En licht grijze stoelen zullen mooi staan bij het donkere hout.

Veel liefs, Marjonel

La Blomst-Living zei

Je bent helemaal niet te emotioneel, toch logisch als je zoiets moois hebt geërfd. Die tafel waar het pakje op ligt, vind ik trouwens heel gaaf, daar zou ik niets aan doen. Maar ja, dat is mijn mening en het gaat om jouw mening, gewoon lekker doen waarbij jij je goed bij voelt!
Lieve groet, Linda

Unknown zei

Wat een mooie post! En ik herken het wel, een aantal met prachtige interieurs..vaak door een laagje verf etc., maar wonen betekent ook je gevoel in je interieur weergeven en dat maakt het eigen en uniek! Meubelstukken met een verhaal zijn vaak het mooiste Anneke. Zandstralen is echt een mooi middel en het hout blijft zichtbaar, maar dit moet wel goed voelen. Soms moet je er aan toe zijn om het daadwerkelijk te doen. Bij twijfel niet doen!! Want zeker met erfstukken moet je geen spijt krijgen. Het ziet er zo ook al mooi bij jou uit hoor. Accessoires kan je heel veel meedoen voor DE sfeer.
Lieve groet,
Karin

Ús hûs ús thús zei

Je hebt toch een hartstikke sfeervol huis! En als het niet goed voelt moet je niks aan je meubel doen. Met mijn restylebedrijfje verf ik bijna alles. Maar mijn eigen meubels heb ik ook nog niet allemaal geschilderd hoor! Bij sommige kan ik gewoon niet over mijn hart verkrijgen.
En als je eraan toe bent, kun je altijd de stap nog zetten. Want oude meubels in een nieuw jasje kunnen (zoals Willianne ook al zegt) erg mooi worden/blijven.
Groetjes van Aleta

Roelie Steinmann Photography zei

Hoi Anneke, je hebt ook een prachtig huis, met mooie kleuren en sfeer.
Ik herken wel wat jij schrijft. Zelf sta ik ook vaak in dubio, wat wil ik nou. Het lastige is dat ik veel verschillende kleuren en vormen mooi vind. Zo zijn wij al jaren aan het nadenken over de keuken (25 jaar oud) We weten nog steeds niet wat we willen. Dus laat staat als je een erfstuk wilt veranderen, dat lijkt me ook moeilijk. Maar mijn motto is: als je twijfelt, dan gewoon niet doen.

Gezellig weekend, Roelie

A place for my home zei

Ha Anneke,

Wat een mooie post. Zoiets is altijd heel persoonlijk natuurlijk. Je moet doen waar jij je goed bij voelt. Ik durf je niet te zeggen wat ik zou doen met een antieke tafel uit 1800.. Wel hebben wij een buikkastje geërfd van de oma van Fabian en die hebben we wel kaal geschuurd en voorzien van een andere kleur. Welke kleur er ook op zit, voor ons blijft het altijd het "oma kastje" met emotionele waarde.

Ik wens je nog een fijn weekend!

Groetjes, Cynthia

Josephine zei

Lieve Anneke,

Kan me heel goed voorstellen dat de oude antiek tafel je even aan het denken zet. Zo'n erfstukje wil je meestal laten zoals het was. Maar uiteindelijk als zou je een behandeling toepassen waarbij je het idee hebt dat het beter bij het geheel past. Het blijft toch die mooie oude tafel uit 1800.
Gewoon doen waar jij je fijn bij voelt lijkt me.

Vreemd hé zoals je bij mij schreef dat je mijn posten niet meer in je bloglijst tegenkomt. Bij mij gebeurt dat ook regelmatig en hoe dat komt dat weet ik ook niet. In ieder geval de lijst met favorietenblogs die je op je blog zelf zichtbaar hebt, blijven wel zichtbaar heb ik bij mijzelf opgemerkt.

Zelf plaatste ik gisteren de post met het poesje, de post waar jij op reageerde. En vanavond ontdekte ik dat deze post bij niemand anders op hun blog zichtbaar wordt??? Alweer zo vreemd. Nu heb ik net deze post verwijderd en hem opnieuw een poging gedaan om te kijken of het nu wel gaat lukken. Jammer genoeg is daardoor jou reactie op die post verwijderd, sorry daarvoor!!! Je mag natuurlijk ook iets nieuws schrijven, hihi.

Denk dat blogger weer aan het rommelen is waardoor er van alles fout gaat. Hoop dat het snel weer is opgelost.

Wens je nog een heerlijk weekend verder.

liefs,
Josephine

Miriam de Vries zei

Hallo Anneke,

lastig he dit soort dingen. Tjah ik zou er denk ik goed over nadenken, ik herken het namelijk,.. het is lastig als ergens een verhaal aan zit, om er dan een lik verf over te gooien.. Ik vind de tafel eigenlijk ook heel mooi zo!
Maar goed,
het is heel persoonlijk he? Slaap er nog maar even een nachtje over ;)


Lieve groet en een fijne zondag!

Miriam
't Bezige Bijtje

Bauke zei

Je bent helemaal niet te emotioneel hoor. Zoiets doe je ook niet "zomaar even". Komt vanzelf een moment dat je er aan toe bent om een beslissing te nemen.

Ik heb ook je Lille verslag nog gezien. Volgend jaar wil ik zeker gaan, het lijkt me zo ontzettend leuk.

Groetjes Patricia
www.landelijkwonen.info

G-STYLE zei

Ik begrijp het wel hoor .. maar je kan het ook zo zien; de meubels blijven alleen pas je ze aan aan deze tijd en jouw smaak. Zo heb je er en veel meer plezier aan en de herinnering aan de persoon blijft ...

Ik wens je veel wijsheid toe;-)

hartelijke groet Gea

It's me zei

Ik las net bij Monica dat je in onze winkel bent geweest !!...daar weet ik niks van...heb ik je gemist ?????...liefs van mij...x !

Hann¥ zei

Ach lieverd toch.
Ik begrijp je....maar al zou je het veranderen het meubelstuk is dan niet weg...alleen heeft het de kleur die jij graag wilt....
Doe wat je gevoel je zegt....
Liefs Hanny

Anoniem zei

I have read so many articles or reviews on the topic of the bloggerr lovers
however this piece off writing iss genuinel a pleasant post,
keep it up.

Also visit my web site :: paul ponna autoblogsamurai

Petra zei

Jij weet zelf altijd heel goed wat mooi is hoor!Je tafel is zo heel mooi! Maar als het de mijne was zou ik hem kaal maken. Ik heb het mijn vriendin ook geadviseerd en ze is er super, super blij mee. Hier te zien
http://petranell.blogspot.nl/2012/10/heerlijke-herfst_11.html

Maar.. laat je niet gek maken, doe wat bij je past dan is het goed!

Liefs Petra

Anita zei

Hi Anneke ik ben er nog hoor!
Ik kom even bijlezen ...
Wat een ontzettend lieve en warme post.
Begrijp je dilemma maar inderdaad veranderd de emotionele waarde niet door aan andere tint.
Ik denk persoonlijk dat je er alleen maar méér plezier van krijgt!
Volg je hart en als het niet goed voelt dan niet doen.
Hoe is het verder met je?
Een hele fijne avond! Groetjezz lfs mij

Miriam de Vries zei

Wat een mooie 'eerlijke' post!

liefs
Miriam